روف گاردن یا بام سبز چیست؟

روف گاردن و بام سبز همانطور که از نامش هم پیداست به محوطه سازی و ایجاد فضای سبز بر روی پشت بام خانه ها گفته می شود. امروزه با توجه به افزایش مدرنیته و شهرنشینی، علاقه‌ مردم به معماری سبز و آوردن طبیعت به خانه ها نیز بیشتر شده است. روف گاردن و بام سبز از جمله ایده هایی ست که طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده و افراد زیادی تمایل به اجرای آن بر روی بام ویلاها و برج هایشان دارند. از آنجایی که ساختن بام سبز و روف گاردن از نظر فنی بسیار حساس می باشد، ضروری ست که اجرای آن توسط متخصصین زبده و مهندسین با تجربه انجام گیرد. در ادامه به نکات مهمی در این باره اشاره می کنیم.

مطلب پیشنهادی: بام سبز، مراحل اجرای دقیق روف گاردن

چگونه یک متخصص خوب برای طراحی روف گاردن و بام سبز پیدا کنید؟

اجرای روف گاردن و بام سبز توسط متخصصین طراحی و محوطه سازی انجام می گیرد که اغلب خدمات آنلاین نیز دارند. بسیاری از این متخصصین را می توانید در آب و خاک سازان نیز پیدا کنید. چرا که متخصصین حاذق در طراحی و اجرای روف گاردن و بام سبز نیز مانند سایر متخصصین فعال در حوزه ساختمان در این سایت فعال هستند و با توجه به سیاست های سایت در راستای رقابت سالم و اصلاح قیمت ها به نفع مشتری با یکدیگر رقابت می کنند.

سوالاتی که باید از متخصص و پیمانکار اجرای روف گاردن و بام سبز خود بپرسید

بهتر است که پیش از شروع اجرای روف گاردن و بام سبز، درباره هزینه اجرای پروژه با تفکیک جزئیات، نحوه پرداخت هزینه ها، مدت زمان اجرای هر یک از بخش های کار و همچنین شرایط و ضمانت های لازم برای اجرای اصولی و به موقع پروژه سوال کنید. سعی کنید که درباره تمام جزئیات و کلیه تعهدات متقابل میان خودتان و پیمانکار به توافق رسیده و با او قرارداد ببندید. به منظور مشاوره حقوقی در مورد نحوه بستن قرارداد نیز می توانید به بخش مشاوره فنی و مهندسی آب و خاک سازان مراجعه کنید.

هزینه طراحی و اجرای روف گاردن و بام سبز چقدر است؟

اجرای روف گاردن و بام سبز یک پروژه محوطه سازی کامل به حساب می آید و عوامل بسیار زیادی تعیین کننده هزینه اجرای آن هستند. هزینه نقشه برداری و طراحی، هزینه های آماده سازی زیرساخت شامل برق کشی، لوله کشی و ...، هزینه اجرای فضای سبز و تمامی اِلِمان های طراحی شده در فضا از جمله عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه اجرای بام سبز می باشند. بسته به این که مساحت پشت بام چقدر است و از چه مواد و متریال هایی برای اجرای هر یک از بخش ها استفاده می شود، این قیمت بازه‌ بسیار گسترده ای خواهد داشت.

به منظور کسب اطلاعات دقیق تر درباره قیمت اجرای روف گاردن و بام سبز، پیشنهاد می کنیم که مقاله‌ "هزینه اجرای روف گاردن (بام سبز)" که پیش از این در آب و خاک سازان منتشر شده را بخوانید.

اجرای روف گاردن و بام سبز چه مزیت هایی دارد؟

مزایای زیر را می توان به عنوان برخی از مهمترین مزیت های اجرای روف گاردن و بام سبز برشمرد:

  • افزایش کیفیت زندگی شهری
  • عایق صوتی، حرارتی و رطوبتی ساختمان
  • کاهش هزینه انرژی
  • افزایش ارزش ساختمان ها
  • کمک به کاهش آلودگی هوا
  • حفاظت از ساختمان و افزایش طول عمر آن

در این باره بیشتر بخوانید: مزایای داشتن روفگاردن (بام سبز) 

معایب اجرای روف گاردن و بام سبز چیست؟

اگر فرایند اجرای روف گاردن و بام سبز به درستی و کاملا اصولی و طبق استانداردهای مهندسی شده انجام شود چندان مشکل ساز نخواهد بود. اما به طور کلی مشکل نشست در اثر گذر زمان، سنگین تر شدن وزن پشت بام از مقدار مجاز خود و نفوذ ریشه درختان از جمله مشکلات و معایب اجرای روف گاردن می باشد. بنابراین بسیار بسیار اهمیت دارد که اجرای بام سبز خود را به متخصصین مجرب و حرفه ای بسپارید تا مطمئن باشید که همه چیز به طور کامل بر طبق اصول مهندسی اجرا می شود.

مطلب پیشنهادی:تفاوت روف گاردن و بام سبز

خدماتی که متخصصین طراحی و محوطه سازی در اجرای روف گاردن و بام سبز ارائه می دهند شامل چیست؟

به طور کلی می توان خدمات ارائه شده توسط متخصصین اجرای روف گاردن و بام سبز را به صورت زیر دسته بندی نمود:

  • طراحی و اجرای فضای سبز شامل گل ها و درختان زینتی در پشت بام
  • طراحی، جانمایی و اجرای انواع آلاچیق و پرگولا بر روی پشت بام
  • طراحی و اجرای دیوار سبز، فلاور باکس، آبنما و تراریوم بر روی پشت بام
  • محوطه سازی و جانمایی فضاهایی برای نشستن و بازی کردن
  • و به طور کلی صفر تا صد محوطه سازی بر روی پشت بام به منظور ایجاد فضایی تفریحی و کاربردی بر روی بام خانه ها

استخدام آنلاین متخصصین طراحی و اجرای روف گاردن و بام سبز از طریق آب و خاک سازان چه مزیتی دارد؟

با استخدم آنلاین متخصصین طراحی و محوطه سازی برای اجرای روف گاردن و بام سبز از طریق آب و خاک سازان، از مزیت های زیر بهره مند می شوید:

  • استفاده از خدمات آنلاین آب و خاک سازان
  • امکان استخدام بهترین متخصصین طراحی و محوطه سازی در نزدیکی خودتان
  • امکان دیدن روف گاردن های اجرا شده توسط متخصصین و پیمانکاران در کم ترین زمان
  • امکان مشاهده نظرات کارفرمایان قبلی نسبت به مجری مورد نظر
  • صرفه جویی در زمان و هزینه
  • امکان استفاده از خدمات پشتیبانی آب و خاک سازان

چگونه از طریق آب و خاک سازان، متخصص طراحی و اجرای روف گاردن و بام سبز طراحی کنید؟

استخدام متخصصین طراحی و محوطه سازی از طریق آب و خاک سازان توسط سامانه ثبت درخواست این سایت امکان پذیر می باشد. می توانید از طریق این سامانه و پاسخ دادن به چند سوال درخواست خود را ثبت کنید. کارشناسان آب و خاک سازان درخواست شما را بررسی می کنند و با توجه به نیاز و شرایط‌تان بهترین متخصصین طراحی و محوطه سازی را به شما معرفی می نمایند.

 

تحریریه آب و خاک سازان،محمدلطفی،شرکت معماری در شیراز