استخر چیست؟

استخر نوعی سازه‌ مصنوعی ست که به منظور تجمیع آب در یک فضا برای کاربردهای مختلف و بر اساس استانداردهای ساختمانی ساخته می شود. استخر ها انواع مختلف و کاربردهای زیادی دارند و روش های مختلفی نیز برای ساخت انواع استخر وجود دارد. در ادامه نکات مهمی درباره سازندگان استخر و خدماتی که ارائه می دهند بیان می کنیم.

 

در چه صورت به سازندگان استخر نیاز دارید؟

به طور کلی ساخت و اجرای استخر می تواند جنبه های مختلفی داشته باشد. مثلا ساخت استخر خانگی، ساخت استخر کشاورزی، ساخت استخر در باغ، ساخت استخر پرورش ماهی، ساخت استخر ورزشی و یا ساخت استخر تفریحی از جمله نمونه های کاربردی استخر هستند. از آن جایی که پایداری، دوام، و مقاومت در مقابل نفوذ آب در سازه‌ های استخر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، لذا برای ساخت هر یک از انواع استخر در شرایط مکانی مختلف همواره به حضور پیمانکاران ساخت استخر نیاز خواهید داشت تا اجرای استخر را به صورت اصولی انجام دهند. بسیاری از بهترین پیمانکاران و سازندگان استخر در سایت آب و خاک سازان نیز فعالیت می کنند.

سوالاتی که باید از سازندگان استخر بپرسید

پیش از شروع پروژه ساخت و اجرای استخر، بهتر است که درباره برخی مسائل با پیمانکار خود صحبت کنید. پیمانکاران اجرای استخر موظف اند که شرایط محیطی و فیزیکی منطقه را بررسی کنند تا بتوانند زمان و هزینه اجرای پروژه را تعیین نمایند. بهتر است که درباره مسائل مهمی مثل مواد و مصالح به کار رفته در ساخت استخر و جزئیات کامل رعایت اصول ایمنی و مقاوم سازی سازه مشورت نمایید. دقت کنید که پیش از شروع ساخت استخر ابتدا سوالاتی در رابطه با جزئیات کار مثل قیمت مصالح و دستمزدها، نحوه پرداخت، مدت زمان لازم برای ساخت استخر و شرایط ضمانت اجرای کار از پیمانکار خود بپرسید و درباره تعهدات بین خودتان و کارفرما نسبت به یکدیگر به توافق برسید.

هزینه ساخت استخر چگونه محاسبه می شود؟

اجرای استخر یک پروژه کامل و بزرگ است که هزینه نهایی آن به عوامل زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال مساحت و بزرگی کار، نوع روش اجرایی برای ساخت استخر، قیمت هر یک از مصالح به کار رفته در کار از جمله کاشی و سرامیک، چوب، سیمان، بتن، میله و لوله در هر متر مربع و دستمزد استادکاران، تعداد نیروی کار لازم برای کار و پیچیدگی یا سادگی طرح اجرایی همگی از جمله عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت ساخت استخر می باشند. لیست قیمت کلیه مصالح ساختمانی در سایت آب و خاک سازان قرار داده شده که می توانید برای تخمین قیمت و براورد هزینه از آن ها استفاده کنید.

ساخت استخر و سه نکته کاربردی

پروژه اجرای استخر از هر نوعی که باشد یک پروژه بزرگ و  مهم است و نکات زیادی برای ساخت استخر مطرح است که همگی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بنابراین بهتر است که پیش از شروع پروژه حتما ابتدا کمی در این باره مطالعه کنید و اقدامات اصولی انجام دهید. در ادامه توجه شما را به سه نکته مهم جلب می کنیم:

در بسیاری از موارد کارفرمایان اجرای استخر کار طراحی استخر را نیز خودشان انجام می دهند و در این زمینه دانش فنی دارند، اما لزوما همیشه اینطور نیست. توجه داشته باشید که در صورتیکه سازندگان استخر شما دانش فنی در این زمینه نداشته باشند، بهتر است طرح نهایی استخر را به صورت سه بعدی با نرم افزار به آن ها نشان دهید تا بتوانند به طور کامل آن را درک و اجرا کنند.

اینکه تصمیم به ساخت یک استخر سرپوشیده و یا ساخت یک استخر روباز داشه باشید یک تصمیم شخصی ست و می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اما باید دقت کنید که سرپوشیده یا روباز بودن استخر هر یک مزایا و معایبی دارند که شما را ملزم به رعایت برخی اصول در معماری و سازه استخر متناسب با نوع استخر می کند. مثلا تامین آسایش حرارتی، رطوبتی و روشنایی از جمله الزاماتی ست که در اجرای استخر سرپوشیده باید رعایت شود.

در صورتی که در حال ساخت استخر باغ، استخر خانگی و به طور کلی استخر تفریحی هستید و دوست دارید فضای استخر تان دارای انواع موج یا آبشار مصنوعی و موارد این چنینی باشد، لازم است که همه موارد را پیش از شروع پروژه به طور کامل به کارفرمایان و سازندگان استخر بگویید تا آن ها بتوانند زیرسازی ها و تجهیزات لازم برای اجرای این المان ها را فراهم کنند.

خدماتی که سازندگان استخر ارائه می دهند شامل چیست؟

به طور کلی طراحی و ساخت تخصصی انواع استخر کاری است که سازندگان استخر ارائه می دهند. پیمانکاران و سازندگان استخر موظف اند که اطلاعات کافی درباره شرایط محیطی پروژه را جمع آوری کنند و سپس اقدام به تصمیم گیری درباره نوع سازه و طراحی آن نمایند. ساخت انواع سازه های استخر شامل ساخت استخر بتنی، ساخت استخر با سنگ، ساخت استخر با آجر، ساخت استخر بلوکی و یا ساخت استخر فایبرگلاس از جمله خدماتی هستند که سازندگان استخر ارائه می دهند. توجه داشته باشید که این سازندگان در واقع با جمع آوری اطلاعات و بررسی شرایط محیطی پروژه است که می توانند زمان و هزینه اجرای پروژه را تعیین کرده و سازه ای کاملا اصولی اجرا کنند. لذا جمع آوری و ارائه این این اطلاعات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

استخدام آنلاین سازندگان استخر از طریق آب و خاک سازان چه مزیتی دارد؟

پیمانکاران و سازندگان استخر از جمله فعالان صنعت ساختمان هستند که در آب و خاک سازان  نیز فعالیت می کنند. استخدام آنلاین پیمانکاران اجرای استخر از طریق این سایت مزیت های زیر را دارد:

  • استفاده از خدمات آنلاین
  • پیدا کردن حرفه ای ترین اکیپ ساخت و اجرای استخر در نزدیکی خودتان
  • دیدن نمونه کارهای اجرا شده توسط پیمانکاران در کمترین زمان
  • صرفه جویی در زمان و هزینه
  • استفاده از خدمات پشتیبانی آب و خاک سازان

چگونه از طریق آب و خاک سازان، متخصصین ساخت استخر استخدام کنیم؟

اگر می خواهید از طریق آب و خاک سازان یک پیمانکار ساخت استخر استخدام کنید، می توانید درخواست خود را از طریق سامانه ثبت درخواست و پاسخ دادن به چند سوال ثبت نمایید. کارشناسان آب و خاک سازان درخواست شما را بررسی می کنند و با توجه به نیازتان بهترین متخصصین ساخت استخر را به شما معرفی می کنند.

 

تحریریه آب و خاک سازان،محمدلطفی،شرکت معماری در شیراز