جهت انجام طراحی داخلی مغازه و اجرای دکوراسیون داخلی مغازه و دکوراسیون تجاری از صفر تا صد با شماره  09177110025 با شرکت معماری و دکوراسیون داخلی آب و خاک سازان تماس حاصل فرمایید

چگونه مغازه خود را به گونه ای طراحی کنیم که مشتری پسند باشد ؟

مبحث دکوراسیون داخلی مغازه نکاتی دارد که برای داشتن مغازه ای زیبا تر و در نتیجه داشتن مشتریان بیشتر باید از آنها استفاده کرد . برای آشنایی با این نکات توصیه میکنیم این مقاله را با دقت مطالعه نمایید .

این موضوع که کیفیت کالا و منصفانه بودن قیمت آنها در جذب مشتری از اهمیت زیادی برخوردار است اما در قدم اول ظاهر مغازه و طراحی دکوراسیون ویترین مغازه خاص و دکوراسیون مغازه است که موجب میشود تا توجه مردم به مغازه و کالاهای موجود در آن جذب شوند پس اهمیت این کار را به هیچ عنوان نباید انکار کرد و در بازار رقابت پیروزی با مغازه ای است که از نظر جذابیت نسبت به سایر مغازه ها عملکرد بهتری داشته باشد .

ویترین مغازه نقش یک پل ارتباطی را ایفا میکند و بعد از گذشتن از این پل به دکوراسیون داخلی تجاری میرسیم که این بخش نیز به سبب برند سازی و القا کردن حس های مثبت به مخاطب دارای اهمیت بسیار بالایی است چرا که باید به گونه ای باشد تا علاوه بر اینکه بیننده در آن حس امنیت کند باید امکان به نمایش قرار دادن کالاهای موجود نیز در دکوراسیون بوتیک و یا فروشگاه وجود داشته باشد .

دکوراسیون داخلی مغازه شامل قفسه بندی روی دیوار ها ، کناف و سقف کاذب و نور پردازی ، دکور مغازه ، نوع و متریال پوشش کف ، کاغذ دیواری و یا دیوار پوش ها ، ویترینن لوکس و منحصر به فرد و ... میباشد .

دکور داخلی مغازه باید با توجه به موقعیت قرار گیری مغازه طراحی و اجرا بشود و در واقع نوع دکور تجاری در هر منطقه متفاوت است زیرا در هر منطقه باید با توجه به نیاز ها و شرایط مشتریان همان منطقه صورت بگیرد چرا که در غیر این صورت ممکن است مشتریان جذب دکوراسیون مغازه بشوند اما جسارت داخل شدن به فروشگاه را نداشته باشند .
برای برای داشتن طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه که توانایی جذب مشتری ها را داشته باشد باید نکاتی بسیاری را رعایت کنیم :

اولین نکته که دارای اهمیت بسیار زیادی نیز میباشد طراحی یک ورودی تعریف شده و دعوت کننده میباشد ورودی هر فضا بیشترین تاثیر را برای جذب مخاطبان دارد . ورودی ها باید پر عظمت و باز باشند و حتما دارای نور کافی و مناسب و همچنین رنگبندی خوبی داشته باشند . هرگز نباید از یک ورودی باریک و تاریک استفاده کرد زیرا این موضوع حس خوبی در بیننده ایجاد نمیکند و هرگز قدرت جذب کنندگی ندارد . استفاده کردن از رنگ هایی که شادابی ندارند و یا اصطلاحا رنگ های مرده به هیچ عنوان توصیه نمیشود . حتی اگر تمایلی به اجرای ورودی خاص برای مغازه ندارید بهتر است که درب مغازه را همیشه باز بگذارید و یا حتی تمامی قسمت ها را با شیشه بپوشانید تا داخل مغازه قابل مشاهده باشد و به طراحی داخلی دکور مغازه را آغاز کنید .

مورد بعدی در طراحی داخلی تجاری استفاده از رنگ هایی است که خاصیت جذب کنندگی دارند که بیشتر این رنگ ها در خانواده رنگ های تند قرار میگیرند . رنگ بندی با توجه به سبک طراحی و همچنین کاربری مغازه تعیین میشود مثلا در دکوراسیون داخلی کلاسیک از رنگهایی استفاده میشود که ملایم و پخته باشند .
در ادامه این بخش به طور خلاصه وار برخی از این نکات را بررسی میکنیم :

- به میزان نور و روشنایی محیط خود اهمیت بدهید :

روشنایی کافی برای تمامی فضاهای داخلی باید در نظر گرفته شود چرا که عدم توجه به این مسئله موجب میشود تا تاریکی محیط در بیننده ایجاد حس نا امنی کند و و در واقع هیچ مشتری تمایلی به داخل شدن به جایی که حس امنیت در آن نداشته باشد را ندارد اما بهتر است برای نور پردازی برای تمام فضاها از یک شدت و قدرت نوری استفاده نکنیم و با قرار دادن تم نوری مختلف برای هر بخش از اولا از تکرار جلو گیری کنیم و دوما به این ترتیب با کم و زیاد کردن نور به تاکید روی برخی از بخشها بپردازیم .

- باید کالاهای ارزشمند بیشتر در معرض دید قرار بگیرند :

چیدمان داخلی مغازه باید به گونه ای باشد تا لوازم و کالاهای ارزشمند تر بیشتر در معرض دید قرار بگیرند و حتی بهتر است در این بخش ها برای تاکید بیشتر از نور پردارزی قویتری استفاده کرد .

- مسیر های رفت و آمد نباید مسدود باشد :

توجه به مسیر هایی که برای رفت و آمد و گردش مشتریان در داخل مغازه است از مهمترین بخش ها در دکوراسیون داخلی فروشگاه به شمار میرود و مسیر ها به هیچ وجه نباید به گونه ای باشد که در یک نقطه کور شود و مشتریان را وادار کند تا راهی که رفته اند را از همان مسیر مجددا برگردند .
- فاصله ی استاندارد بین ویترینها باید رعایت شود :

در راهرو ها نباید بیشتر از حد و ظرفیت آن دکور قرار داد حتما رعایت کنید تا عرض مناسب برای رفت و آمد دو مشتری در راهرو ها رعایت شده باشد .

- از شلوغ کردن بیش از حد مغازه بپرهیزید :

رعایت کردن نظم بسیار مهم است باید چیدمان فضا به گونه ای باشد تا لوازمی که در یک گروه قرار میگیند در کنار هم و در صورت امکان قابل دسترس باشند .

- در نظر گرفتن بخشی از مغازه برای کالاهای فصلی

حتما باید بخشی از فضاها را به کالاهای فصلی اختصاص دهیم که کالاهایی که سبک آنها ثابت نیستند و در هر فصلی تغییر میکنند . تعداد استند ها و کالایی که در تمامی بخش های فروشگاه وجود دارند باید به طور یکسان در همه جا تقسیم شده باشند چرا که خالی بودن یک قفسه و در عوض پر بودن بیش از حد یک قفسه دیگر به هیچ عنوان جلوه مناسبی برای مغازه ایجاد نمیکند .

- به راحتی مشتری های کم سن و کوچک نیز اهمیت دهید :

در صورتی که کالاهای مغازه شما برای مخاطبان کم سن و سال توضیع میشود حتما توجه کنید تا استند هایی که قرار میدهید در ارتفاع مناسبی برای کودکان قرار بگیرند تا جذابیت بیشتری داشته باشند .

- نحوه چیدن اجناس باید به شکل ارتفاعی باشد :

در چیدمان اجناس باید دقت کرد که کالاها روی هم قرار بگیرند نه در کنار هم چرا که چشم ها بیشتر ارتفاع را دنبال میکنند تا عرض را و به این صورت کالاهای بیشتری در معرض دید قرار میگیرند .
- تضاد بین رنگ ها موجب جذابیت بیشتر میشود :

سعی کنید از هر سبکی برای طراحی استفاده میکنید حتما تضاد بین رنگ های تیره و روشن را در نظر بگیرید و به این نکته توجه کنید که هر کدام از رنگها با درجه رنگی مختص به خود نیاز به مکملی با درجه رنگی مناسب دارد و در واقع بهتر است در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه از یک تم رنگی مناسب و هماهنگ استفاده شود .

- لبه ی قفسه ها نباید فرم نامناسبی داشته باشد :

حتما به شکل لبه ی قفسه ها نیز توجه کنید . قفسه هایی با لبه های تیز و برنده موجب میشود تا مشتریال نتوانند به درستی رفت و آمد کنند و از کالا ها و اجناس موجود در مغازه دیدن کند .

- وجود گرد و خاک در قفسه ها و طبقات بسیار نا مطلوب است :

بهتر است طبقات به گونه ای طراحی شود که گرد و خاک زیادی بر روی آنها نشیند میتوان برای آنها درهایی شیشه ای در نظر گرفت در غیر این صورت حتما به نظافت قفسه ها اهمیت دهید چرا که گرد و خاک علاوه بر ایجاد انرژی های منفی از لحاظ فنگ شویی موجب میشود تا کالا ها با تمام جذابیت به چشم نیایند .

- جنس کف پوش باید مناسب باشد :

کف پوشهایی که برای مغازه و کلا مکان های عمومی استفاده میشوند به هیچ وجه نباید لغزنده باشد . همچنین برای تمیز نشان دادن فضاها توصیه میشود تا رنگ های تیره و متریال های مات برای کف پوش مغازه استفاده کنید .

- برای مغازه یک انباری کوچک تعبیه کنید :

حتما لازم است تا بخشی هر چند کوچک در داخل مغازه به عنوان انبار و یا قرار دادن وسایلی که نباید در معرض دید باشند در نظر گرفت چرا که اگر این دپو ها در دکوراسیون داخلی مغازه گنجانده نشود فضای داخلی مغازه دایما به هم ریخته و نامرتب دیده میشود .

- صندوق و درب خروجی بهتر است تا نزدیک به هم باشند :

صندوق و قسمت حسابداری یکی از پر اهمیت ترین بخشها در مغازه ها است پس برای قرار گیری آن باید محل مناسبی را در نظر گرفت معمولا بخشی از کانتر برای صندوق و حسابداری در نظر گرفته میشود و به همین دلیل باید به زیبایی طراحی شده باشد و از طرفی دیگر بهتر است تا صندوق و درب مخصوص خروج در یک راستا و در فاصله ی کمی از یکدیگر قرار گرفته باشند تا آسایش و راحتی را برای مشتریان و حتی فروشندگان ایجاد کنند .

دکوراسیون تجاری | دکوراسیون مغازه | دکوراسیون مغازه پوشاک | دکوراسیون مغازه بوتیک | دکوراسیون ویترین مغازه | دکوراسیون فروشگاه | بازسازی منزل | بازسازی ساختمان | دکوراسیون داخلی | طراحی ویلا | بازسازی آپارتمان | بازسازی خانه | تعمیرات ساختمان | طراحی نمای ساختمان | بازسازی نما | دکوراسیون اداری | طراحی داخلی | اجرا دکوراسیون داخلی